Ознаке


Ćosić o Nobelu 

Srpski pisac za „Večernje novosti“: To je neistina i ne znam kome treba da protura takve vesti. Već sam rekao da me ta kandidatura ne zanima

 

POVODOM vesti koju je RTS u utorak objavio na svom sajtu da je pisac Dobrica Ćosić „zvanično predložen za kandidata za Nobelovu nagradu za književnost“, najveći živi srpski pisac „Večernjim novostima“ u utorak uveče je rekao:

– To je neistina, blamaža za mene i ne znam kome treba da protura takve vesti. Ja sam već pre nekoliko dana jasno rekao da me ta kandidatura ne zanima. Realan sam čovek, svestan vremena u kojem živimo i takva kandidatura ne bi imala nikakvog smisla ni realnosti. Svojevremeno, 1983. godine, bio sam u najužem izboru za Nobelovu nagradu, a povodom romana „Vreme smrti“ za koji je tada rečeno da je najbolji evropski roman o Prvom svetskom ratu. Prilikom izjašnjavanja, za glas izgubio sam od Vilijema Goldinga koji je to priznanje dobio najviše zahvaljujući romanu „Gospodar muva“. I tada je za mene cela ova priča završena.

Na sajtu je navedeno da su Ćosićevu „kandidaturu“ podržali Matija Bećković, Dragan Nedeljković i druge brojne javne ličnosti, kao i Udruženje književnika Srbije i Univerzitet u Beogradu.

U vesti je navedeno i da u ovom trenutku iza kandidature Dobrice Ćosića ne stoji Srpska akademija nauka i umetnosti, čije će Odeljenje za jezik i književnost podržati Ćosićevu kandidaturu kada, kako se tvrdi u SANU, uđe u krug ozbiljnijih kandidata.

U kratkom razgovoru za naš list, akademik Matija Bećković je ovu vest energično demantovao, izražavajući čuđenje zbog njenog sadržaja i smatrajući da je sve to nepotrebno i bez ikakvih realnih osnova.

 

Komentari čitalaca

Gorana: Zašto ljudi mešaju politiku sa književnošću,ako baš mora onda treba podsetiti neobaveštene da je Ćosić jedini Titu rekao ne i još šezdesetih skrenuo pažnju na proterivanje srba sa Kosova i majorizacijom od strane albanaca.Takođe se suprostavljao i Slobi pa kad je video da nema podršku ostalih na vlasti napustio to mesto.Zašto srbi napadaju ljude koji žele dobro ovoj zemlji a ne vlast,ovde se najviše napada Ćosić i Koštunica…

Pjotr Cibukov 01. februar 2011. 23:33 #1488187

Nece biti prvi skriboman koji ce dobiti tu nagradu.

http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:317544-Cosic-o-Nobelu-To-je-blamaza

 

