Ознаке


 

Нисам адвокат Министарства култире Србије, као што је и за све изјаве о раду комисије која се бавила књижевном периодиком, манифестацијама и наградама превасходно овлашћен њен предедник, колега Тиодор Росић. Надам се, свеједно, да ми се неће замерити што се оглашавам поводом написа у поштованим „Вечерњим новостима“, чији је повод саопштење Српског књижевног друштва (Београд). Одмах да кажем како у том друштву имам низ колега чији рад ценим и које и лично поштујем. Оно што не ценим је параполитички набој повремено присутан у раду те дружине, додуше више у минулом него у овом времену. Све једно и гневно саопштење СКД није мимоишло ту врсту „аргументације“. Расправа на ту тему тражи много простора, па ћу се ограничити само на чињенице. А оне кажу да је комисија, свакако нимало одушевљена тиме, располагала са цигло 20 милиона динара за све пројекте из Србије укључујући Војводину и Косово и Метохију. Друга чињеница је да је резултат став већинског мишљења чланова комисије. Другим речима, нити сам сам делио средства у оквиру те тегобне мисије, нити су сви кандидати за које сам се залагао у исходу прошли.

Апсолутно је нетачно да ниједан пројекат СКД-а није подржан. Друга је ствар што су средства била претанка. Конкретно „Књижевни магазин“ је добио иста средства као и часопис „Савременик плус“ који постоји шездесетак година а од 1992. га уређујем потпуно бесплатно. Приде, записнички је констатовано да у одлучивању о „Савременику“ нисам учествовао, то јест да сам се изузео. Сви који ме иоле познају знају да ни реч не бих рекао и да је та одлука колега била негативна. Уосталом, „Савременик“ је прва средстава добио од Министарстава прошле године, а у претходном периоду, од равно четири године, никада ни један једини динар. Али тада су, заиста милионском сумама, често на граници грубе злоупотребе, премирани управо пројекти оних који се сада упућују на „танка средства“ на која смо ми остали, лишени политичке подобности, безмало већ двадесет година навикли и истрајали. Што, од срца, наравно желим и свим колегама, члановима СКД.

 Срба Игњатовић 

